پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟ ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد! حریق منزل مسکونی در الهیه اطفا شد+تصویر
سرخط خبرها

انهدام باند ۸ نفره گوشی‌قاپی در مشهد | کشف ۳۶ فقره سرقت

  • کد خبر: ۱۹۴۳۷۵
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
انهدام باند ۸ نفره گوشی‌قاپی در مشهد | کشف ۳۶ فقره سرقت
پلیس مشهد ۸ سارق، زورگیر و مال‌خر اموال مسروقه را طی عملیاتی ضربتی به دام انداخت.

به گزارش شهرآرانیوز به عقیده برخی شهروندان سرقت‌های خرد از جمله گوشی‌قاپی و زورگیری، این روز‌ها غیرقابل کنترل شده است. موضوعی که وقتی پای درد دل مال‌باختگان این نوع جرائم می‌نشینید از زبان آن‌ها این‌گونه توجیه می‌شود که باوجود شکایت موضوع به پلیس، سارق یا سارقان گوشی، خودرو یا لوازم خانه و خودروشان تاکنون شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

البته بازنشر اخبار سرقت در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم بی‌تأثیر نیست و درباره این قضاوت نقش بسزایی دارد. اگر یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی انجام بدهید، تعداد صفحاتی که هوش مصنوعی موتور‌های جست‌وجوگر برای شما پیشنهاد می‌کنند، بسیار زیاد است. تیتر‌های پرطمطراقی همچون «زورگیری وحشت‌آور از زن تنها»، «حمله وحشیانه چهار سارق به یک پیرزن»، «گوشی‌قاپی دوازده ساعت بعد از آزادی از زندان»، «گوشی‌قاپی در تهران، فروش در هرات»، «سرقت‌های دزد شیک‌پوش تا دوستی خیابانی برای گوشی‌قاپی» و...

تیتر‌های این اخبار بیشتر حول محور فعل «شدن» این جرائم می‌چرخد، اما بخشی از آن که مربوط به کشف جرم و نیز دستگیری سارقان است، یا در خبر کم‌رنگ جلوه می‌کند یا توسط مخاطب نادیده گرفته می‌شود. اگرچه امروز طبق نظر کارشناسان و مسئولان انتظامی، تعداد وقوع جرائم خرد نظیر گوشی‌قاپی و زورگیری افزایش دارد، اما در مقابل، عملیات کشف جرم و نیز دستگیری عاملان این نوع سرقت‌ها رشد چشمگیری داشته است. درست شبیه پرونده انهدام یک باند گوشی‌قاپی و زورگیری که تحقیقاتش از چند هفته پیش توسط عوامل انتظامی مشهد آغاز و در شامگاه یکشنبه، بیست‌ویکم آبان‌ماه به نتیجه رسید.

فرمانده انتظامی مشهد که خود به‌طور مستقیم رسیدگی به این پرونده سریالی را راهبری کرده است، روز گذشته در تشریح جزئیات آن می‌گوید: روند رسیدن مأموران ما به اعضای این باند بزرگ گوشی‌قاپی و مال‌خری اموال مسروقه، از گزارش یک شهروند به مرکز فوریت‌های پلیسی آغاز شد.

یکی از عابران پیاده در‌حالی‌که مشغول صحبت با گوشی تلفن همراهش بوده است، در خیابان پروین اعتصامی هدف گوشی‌قاپی دو جوان موتورسوار قرار می‌گیرد. با اعلام این گزارش بلافاصله مأموران گشتی ما از کلانتری کوی پلیس به سمت محل مورد نظر اعزام می‌شوند و زمانی نمی‌گذرد که در یک‌پایش میدانی دو جوان موتورسوار که رفتار مشکوکی داشتند، در چند خیابان آن‌طرف‌تر تحت‌نظر و بررسی مجریان قانون قرار می‌گیرند.

سرهنگ احمد نگهبان می‌افزاید: دو جوان موتورسوار با دیدن مأموران، موتورسیکلت خود را رها کرده و درحالی‌که سر و صورتشان را پوشانده بودند، پیاده فرار می‌کنند. ضابطان قضایی، اما به تعقیب این افراد می‌پردازند و در زمانی کوتاه هر دو را زمین‌گیر می‌کنند.

جوانان موتوری همدستان خود را لو دادند

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه می‌دهد: متهمان که دلیل فرارشان از دست پلیس را ترس بیان می‌کردند، به‌محض کشف پنج‌دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و دو قبضه چاقوی بزرگ در بازرسی بدنی از آن‌ها، لب به بیان حقیقت گشوده و راز مجرمانه خود را برای پلیس فاش کردند. در همان ابتدای بررسی‌ها مشخص شد که دو جوان موتورسوار که هجده و نوزده‌ساله هستند با همدستی سه نفر دیگر سرقت‌های هدفمندی را در خیابان‌های مختلف مشهد انجام می‌دهند. سرنخی که این فرضیه را قوت می‌بخشید این افراد به صورت باندی فعالیت دارند.

سرهنگ نگهبان می‌گوید: مأموران ما پس از انتقال دو متهم به کلانتری کوی پلیس و توقیف موتورسیکلت آن‌ها وارد فاز دوم اجرایی تحقیقاتشان شدند. تحقیقات پلیسی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سه متهم دیگر این پرونده در منطقه توس ردزنی و شناسایی می‌شوند. متهمانی که بین هجده تا بیست‌ودوسال دارند، در روند رسیدگی به این پرونده شناسایی و همچون همدستان خود در دام قانون گرفتار می‌شوند. در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها شش دستگاه تلفن همراه هوشمند به همراه دو دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف می‌شود.

سرنخی که به سرقت‌های کلان ختم شد

رئیس پلیس مشهد در ادامه به بخش دیگر این عملیات و کشف ده‌ها فقره سرقت و زورگیری متهمان پرونده اشاره و بیان می‌کند: متهمان دستگیرشده که دیگر مقابل افسر بازجوی پرونده‌شان قرار داشتند، بدون هیچ مقاومتی لب به بیان حقیقت می‌گشایند و به هفتاد فقره گوشی‌قاپی و زورگیری گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر اعتراف می‌کنند. تحقیقات این پرونده در مسیر خود قرار می‌گیرد و پای سه مال‌خر اموال مسروقه نیز به میان کشیده می‌شود. مال‌خران اموال مسروقه‌ای که گوشی‌های هوشمند را از سارقان بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان می‌خریدند.

سرهنگ نگهبان تصریح می‌کند: پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد قرار می‌گیرد و ضابطان قضایی وارد عمل می‌شوند. کارآگاهان پلیس در روند رسیدگی به این پرونده طبق مستندات موجود، مال‌خران اموال مسروقه را در یکی از خیابان‌های منطقه توس ردزنی و در مخفیگاهشان به دام انداختند. علاوه بر این شانزده دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه این افراد کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اطلاعات تکمیلی این پرونده بیان می‌کند: سه مال‌خر دستگیرشده سابقه کیفری داشته و بین ۲۷ تا ۳۲ سال دارند که دو نفر از آن‌ها تبعه خارجی هستند. این متهمان با خرید گوشی‌های مسروقه، این دستگاه‌های هوشمند را توسط افرادی دیگر از کشور خارج می‌کرده و در آن سوی مرز‌ها می‌فروختند. اگرچه متهمان در بازجویی‌های اولیه به هفتادفقره گوشی‌قاپی اعتراف کرده بودند، اما کارآگاهان پلیس در تکمیل تحقیقات از ۳۶ فقره گوشی‌قاپی، زورگیری و مال‌خری این باند هشت نفره سرقت پرده برداشتند.

شناسایی سارقان توسط ده‌ها مال‌باخته

سرهنگ نگهبان ادامه می‌دهد: از زمان دستگیری متهمان این پرونده تاکنون ۷۶ نفر به کلانتری کوی پلیس و پلیس آگاهی مشهد مراجعه کرده و ضمن شناسایی سارقان، علیه این افراد شکایت کرده‌اند. برخی شاکیان نیز می‌گویند که متهمان این پرونده، گوشی تلفن همراه آن‌ها را با تهدید چاقو زورگیری کرده‌اند. گردانندگان این باند با دستور قضایی روانه زندان شده و پیگیری‌های پلیس تا کشف دیگر جرائم این افراد ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->